26 października 2016 r., Nowy Jork, wschodząca gwiazda kanadyjskiej sceny muzycznej, Shawn Mendes, zakończył swoją trasę koncertową po Kanadzie i USA, której towarzyszyło potężne brzmienie serii E Adamson Systems.
26 października 2016 r., Nowy Jork, wschodząca gwiazda kanadyjskiej sceny muzycznej, Shawn Mendes, zakończył swoją trasę koncertową po Kanadzie i USA, której towarzyszyło potężne brzmienie serii E Adamson Systems. „Nigdy przedtem nie korzystałem z tego systemu, ale wielokrotnie słyszałem Adamsona w akcji i wiedziałem, że to sprzęt najwyższej jakości – wyjaśnia Tom Wood, realizator FOH Mendesa. W trakcie rozmów z Eight Day Studio (dostawcą sprzętu), dowiedziałem się jak elastyczny potrafi być system. Wiedziałem, że to będzie to i że jakość dźwięku będzie unikalna.” System w konfiguracji: Seria E, systemy liniowe Serii S oraz subwoofery, towarzyszył muzykowi podczas całej trasy koncertowej. Na większych obiektach wykorzystaliśmy setup L-R zbudowany z 12 modułów E15 i 3 modułów E12 oraz 16 subwooferów E119 podwieszonych w klastrach po osiem sztuk. Brzmienie najniższego pasma zapewniało kolejne 16 subwooferów E119 stackowanych na podłożu. Frontfill był zbudowany z zestawów S10. „E119 to prawdopodobnie jeden z najlepszych subwooferów, na jakich miałem okazję pracować” – dodaje Wood. „To zdumiewające jak potężne brzmienie wydobywa się z tego sprzętu.” Aby zapewnić fanom niezapomniane wrażenia, koncert finałowy został zagrany przy 270 stopniowym pokryciu. Dwa dodatkowe grona złożone z 8 modułów S10 zastosowano by rozciągnąć powierzchnię nagłaśnianą. Posłużono się także dodatkowymi delayami podwieszonymi za i ponad stanowiskiem FOH, aby zapewnić nagłośnienie na miejscach zasłoniętych tablicą wyników. „Poprzeczka została podniesiona odpowiednio wysoko, tak aby zaspokoić oczekiwania słuchaczy podczas koncertu – tłumaczy Wood. Zapewnienie tej samej jakości odbioru dźwięku z przodu i z dala od sceny jest niezwykle trudnym osiągnięciem. Z Adamsonem znaleźliśmy złoty środek.” System nagłośnienia był bardzo łatwo dopasowywany do mniejszych przestrzeni, poprzez użycie podwieszanych subwooferów i subcompactowego systemu S10 jako outfill. Od dwóch lat pracuję z Shawnem nad jakością „jego” dźwięku – tłumaczy Wood. Zaczynaliśmy od pustej, białej kartki, a teraz kiedy mamy do dyspozycji Adamson, efekt jest piorunujący.