Nowa konsoleta marki Strand Lighting została zaprojektowana tak, by zapewnić maksymalnie prostą obsługę opraw konwencjonalnych, ledowych i urządzeń ruchomych.

Chociaż firma Strand Lighting jeszcze do niedawna mogła kojarzyć się przede wszystkim z lampami pracującymi w ogromnej liczbie studiów telewizyjnych, oper czy teatrów, to dzisiaj producent jest również jednym z graczy na rynku konsolet oświetleniowych. Najnowszą konsoletą firmy jest model, który z łatwością obsłuży systemy składające się z bardzo zróżnicowanych opraw oświetleniowych. Nowa konsoleta marki Strand Lighting została zaprojektowana tak, by zapewnić maksymalnie prostą obsługę opraw konwencjonalnych, ledowych i urządzeń ruchomych. Bobby Harell, specjalista ds. produktów firmy Strand Lighting: „W trakcie debiutu konsolety na rynku północnoamerykańskich w ramach targów LDI otrzymaliśmy ogromną liczbę opinii na temat tego produktu od projektantów, sprzedawców i techników, którzy mieli szansę przetestować konsoletę. Jesteśmy przekonani, że po zrozumieniu potencjału drzemiącego w konsolecie, wkrótce ugruntuje ona swoją pozycję na rynku produkcji live oraz w sektorze eventowym.” Model Strand Lighting 500ML został wyposażony w ośmiocalowy, dotykowy, kolorowy wyświetlacz TFT o rozdzielczości 800 × 600 pikseli i sto dziewiętnaście podświetlanych przycisków poleceń, zapewniających łatwą obsługę. Listę manipulatorów zamyka zestaw czterech enkoderów kołowych, rolka dimmera oraz dwadzieścia cztery fadery, które mogą być użyte zarówno jako playbacki, mastery, jak i submastery. Warto dodać, że przy faderach zostały zainstalowane wyświetlacze LCD do szybkiej identyfikacji tego, co znajduje się pod danym suwakiem. Operator otrzymuje także zestaw przycisków ułatwiających przemieszczanie się między pamięciami, m.in. play, pause/reverse czy bump. Na pokładzie nowego modelu znajdują się cztery wyjścia DMX pozwalające sterować maksymalnie liczbą 2048 kanałów DMX. Wprost z konsolety mogą również wyjść protokoły ArtNet lub ShowNet (dzięki wbudowanemu portowi RJ45).Oprogramowanie konsolety zostało zaprojektowane w sposób pozwalający obsługiwać maksymalnie pięćset urządzeń, pięćset grup, pięćset presetów oraz pięćset list pamięci z pięciuset pozycjami cue w każdej z nich. Oczywiście poszczególne pamięci mogą być również wyzwalane ad hoc, zapewniając możliwość sterowania oświetleniem z ręki, na żywo.