Targi IBC w Amsterdamie co roku przyciągają ponad 50 000 osób związanych z branżą estradową i multimedialną ze 160 krajów na całym świecie.
Targi IBC w Amsterdamie co roku przyciągają ponad 50 000 osób związanych z branżą estradową i multimedialną ze 160 krajów na całym świecie. Jest to spotkanie skupiające się na przedstawianiu i wdrażaniu nowych technologii związanych z elektronicznymi mediami i estradą. Podczas targów można było nie tylko odwiedzić stanowiska wiodących w branży światowych marek, ale również wziąć udział w niesamowitych prezentacjach, spotkaniach z ciekawymi osobistościami, seminariach oraz konferencjach.Swoje stoiska podczas targów prezentowało ponad 1400 producentów elektronicznego sprzętu medialnego z całego świata. Wśród nich nie zabrakło wiodących firm z branży nagłośnieniowej. DPA przedstawiało na swoim stoisku swoją ostatnią serię mikrofonów pojemnościowych d:facto oraz które to mają za zadanie umożliwienie osiągnięcia studyjnej jakości dźwięku na scenie podczas występów na żywo. Zaprezentowano także najnowszą superkardioidalną kapsułę MMC4018 dla serii mikrofonów d:dicate. TC Electronic natomiast promował swój system zarządzania głośnością DB6 przeznaczony do zastosowań w systemach rozgłośnieniowych. Jest to system pozwalający na monitorowanie sygnału audio i dostosowywanie go na bieżąco do standardów broadcastingowych bez utraty jego jakości.Na stoisku marki Audio-Technica można było przetestować serię mikronów typu shotgun stosowanych w broadcastingu i produkcjach telewizyjnych. Obok „shotgunów” na stanowisku można było również podziwiać flagowy cztero-membranowy mikrofon studyjny AT5040.Wśród ciekawszych nowości studyjnych zaprezentowanych podczas targów mamy firmę Genelec, która pokazała nowe modele trójdrożnych monitorów studyjnych z serii SAM (Smart Active Monitor) oraz iZotope przedstawiającego RX 3 – narzędzie do rozwiązywania problemów ze ścieżkami audio, które jest bardzo przydatne inżynierom dźwięku, szczególnie w postprodukcji lub broadcastingu. www.ibc.org