Sonicview to nowa seria cyfrowych konsolet marki TASCAM, w których wykorzystano innowacyjną technologię, by zapewnić nie tylko najwyższą jakość dźwięku, ale także przyjazną obsługę i szereg udogodnień, które doceni każdy użytkownik. Dzięki temu omawiane modele doskonale sprawdzą się w wielu sytuacjach, jak wielośladowe nagrania studyjne, obsługa nawet najbardziej wymagających tras koncertowych, instalacji nagłośnieniowych w salach koncertowych, czy emisji w studiach radiowych.

 

Najnowsza seria konsolet TASCAM, przeznaczonych do nagrywania i miksowana, składa się dwóch modeli, oferujących różną liczbę kanałów wejściowych – Sonicview 16 ma ich, jak nietrudno się domyślić, 16 – zaś model Sonicview 24 oczywiście o 8 więcej. Kanały te posiadają zmotoryzowane tłumiki (w grupach po 8) i przedwzmacniacze Class 1 HDIA, gwarantujące najwyższej jakości dźwięk. Poza tym oba modele dysponują taką samą wewnętrzną architekturą, czyli 44 kanałami wejściowymi (w tym 40 mono i 2 stereo), 22 szynami wyjściowymi (które można skonfigurować jako podgrupy, AUX, albo matrycę), 4 stereofonicznymi powrotami efektowymi, a także szyną główną z 31-pasmowym korektorem graficznym. I wreszcie, wbudowanym rejestratorem SD/USB.

Sonicview 24

Omawiana seria korzysta z najnowszych technologii i oferuje znakomity, bardzo wygodny interfejs użytkownika (obsługujący 3 różne widoki), na który składa się szereg ekranów dotykowych – producent nazwał go VIEW (czyli Visual Interactive Ergonomic Workflow) i warto dodać, że daje się on indywidualnie konfigurować. Channel Strip View pozwala na podgląd stanu dowolnych 8 (sąsiednich) kanałów, prezentowanych tak, jak wyglądałby w przypadku miksera analogowego. Module View umożliwia monitorowanie parametrów jednego kanału – w przypadku Sonicview 16 zestawów dwóch, zaś w Sonicview 24 nawet trzech. Z kolei Individual View udostępnia podgląd dowolnej funkcji każdego z kanałów, grupy kanałów itp.

Sonicview 16

Integrację z dowolnym środowiskiem, czy to w studiu nagraniowym, czy na scenie, zapewnia interfejs Dante (64 wejścia i 64 wyjścia) oraz wielokanałowy interfejs USB (96 kHz / 32 bity). Wewnętrzny silnik miksujący FPGA zapewnia 54-bitowe próbkowanie z częstotliwością 96 kHz, charakteryzujący się minimalną latencją (na poziomie 0,51 ms), dzięki czemu konsolety zapewnią doskonałą wydajność w każdych warunkach. Maja także dwa gniazda rozszerzeń, w którym można np. zamontować opcjonalny interfejs IF-MTR32 umożliwiający 32-kanałowe nagrywanie na kartę SDXC, względnie uzyskać dodatkowe połączenia (wyjścia analogowe, MADI, Dante lub AES/EBU) za pośrednictwem opcjonalnej karty. Wśród dostępnych rozszerzeń producent oferuje także SB-16D, stage box (który da się także zamontować w racku) z obsługą Dante i 16 wejściami / 16 wyjściami. Można zresztą rozbudować system dodając ich więcej.

Stage box SB-16D

Najnowsze modele marki TASCAM wyposażono w gniazda wejściowe XLR (mikrofonowe / liniowe, do +32 dBu), ponadto wejścia TRS i gniazda insert na dwóch kanałach, wejścia AUX RCA i wejście dla mikrofonu talkback. Szyny wyjściowe posiadają 31-pasmowe korektory graficzne, 4-pasmowe parametryczne, kompresory (duckery) oraz funkcje solo, pan i mute. Do poszczególnych kanałów miksera można przypisać dodatkowo cztery inne procesory efektów, w tym świetnie brzmiący pogłos. Sygnał wejściowy może być przetwarzany za pomocą szeregu algorytmów (do wyboru jest ich 11), jak Delay, Phase, Digital Trim, filtr górnoprzepustowy, Gate/Expander/De-esser, 4-pasmowy korektor parametryczny itp. Konsoletami można także sterować z dowolnego miejsca na sali koncertowej za pomocą darmowego oprogramowania zarządzającego (dostępnego zarówno dla  macOS, Windows i iPadOS) – jedyne czego będziemy potrzebować, to podłączonego do portu Ethernet routera Wi-Fi. Modele serii  Sonicview gwarantują wysoką stabilność i wydajność, także dzięki temu, że ich sprzętowa matryca miksująca i system operacyjny silnika są niezależne od siebie. Słowem – TASCAM Sonicview ma absolutnie wszystko, czego potrzebuje współczesny realizator – czy to na koncercie, czy w studiu nagraniowym.