Tony Maserati opowiada o wtyczkach firmy Sonnox, które używa podczas miksowania utworów.
Tony Maserati opowiada o wtyczkach firmy Sonnox, które używa podczas miksowania utworów. Tony Maserati pracował z wieloma znanymi artystami, m.in. z: Mariah Carey i The Black Eyed Peas. Inżynier pracuje w firmie Mirrorball Entertainment, którą założył wspólnie ze Stefanem Skarbeckiem. On i jego współpracownicy przyczynili się do sukcesu albumu Smash Beyoncé, który stał się najszybciej sprzedającą płytą w historii iTunes. Spotkaliśmy się z nim ostatnio, aby porozmawiać o jego wkład w album Smash i innych projektach, w których wykorzystuje wtyczki firmy Sonnox. Powiedz nam o Mirrorball Team.Z zespołem Mirrorball, tworzymy wiele różnych projektów. Mamy ekipę – luźną grupę inżynierów, którą nazywamy Outfit 27. W jej skład wchodzi pięciu lub sześciu ludzi. Zaczynali oni jako moi asystenci, ale aktualnie są niezależnymi specjalistami. Kiedy pojawia się projekt, który do nich pasuje, nawiązujemy współpracę techniczną.Potem mamy Mirroball Publishing. Jest to kolektyw dziesięciu pisarzy, którzy współpracują z nami. Kolejnym partnerem jest Down Town Publishing. Mamy również Mirrorball Entertainment, który ma umowę dystrybucyjną z Orchard. Jest to sposób na utrzymanie talentów i ich wspieranie. W zamian dostajemy wysokiej jakości asystentów i inżynierów.Uważamy, że jest to lepsza sytuacja, kiedy tworzymy grupę, niż mielibyśmy pracować oddzielnie. Inżynierowie są jak człowiek orkiestra w wielu sytuacjach. Chcę ich potencjał wykorzystać w nieco inny sposób. Tak jak zrobiłem to, podczas prac nad płytą Beyoncé. Moi asystenci mieli wolną rękę podczas prac nad większością utworów, ponieważ dobrze się spisywali. Bez nich projekt nie zostałby ukończony. Uważam, że to zaszczyt mieć ludzi ich pokroju w zespole. Powiedz nam z jakich wtyczek firmy Sonnox skorzystałeś na płycie Beyoncé?Przede wszystkim moim głównym narzędziem był korektor – Oxford EQ. Będę go używał do wszystkiego, co jest dowodem na wysoką jakość produktu. Istnieją pewne narzędzia, które mają odpowiednią jakość dźwięku i może ich użyję, lecz efekt końcowy może nie być tak imponujący jak przy użyciu Oxford EQ. Do czego używałeś korektora najczęściej?Najczęściej używałem Oxford EQ na wokalu, ponieważ jest bardzo ważny w miksie. Z drugiej strony bardzo lubię to narzędzie. Doceniam możliwość integracji wtyczki z kontrolerem D-Command. Również mogę zainicjować wiele jego instancji nie obciążając znacząco mojego procesora. Co jeszcze użyłeś na tym projekcie?Używałem dość często pogłosu Oxford Reverb. Brzmi tak dobrze, że umieszczałem go bezpośrednio w torze i korzystałem z parametru Dry/Wet, aby dostosować balans między sygnałem oryginalnym, a przetworzonym. Jest to prawdopodobnie jeden z nielicznych procesorów, którym mógłbym tego dokonać, ponieważ jest dobrze zaprojektowany. Brzmi świetnie i tylko to jest dla mnie ważne. Używałeś wtyczki Inflator?O tak, ponieważ lubię jej brzmienie i funkcjonalność. Mam tendencję do jej używania, dość często w miejscu, gdzie stosuje się maximizer, ponieważ dodaje równowagi brzmieniowej. Również używam wtyczki Inflator, kiedy tylko chcę zrobić coś ciekawego z dźwiękiem. Każdy ma swoich własnych faworytów, w postaci procesorów, które nadają produkcją charakteru. Powiedz nam kilka słów o aktualnych projektach.Cóż, pracuję nad płytą Santany. Zrobiłem cały album i prawdopodobnie znów użyję Sonnox EQ na każdym śladzie. Na wielu ścieżkach używam również Oxford Reverb i Inflator. Na jego gitarze czego używasz?Carlos często używa kilku mikrofonów do rejestracji, więc użyję wtyczki Oxford Inflator na czterech lub sześciu ścieżkach. Korekcja będzie używana losowo – na wyczucie. Podoba mi się Inflator na śladach z gitarą, dodaje on klarowności tonalnej i nie tworzy surowego brzmienia zarazem. Jest to dla mnie istotne w jakimkolwiek procesorze zwiększającym głośność. Właśnie skończyliśmy singiel Robina Thicke, który jest wspaniały. Pracowaliśmy także nad nowym singlem Sky Ferreira. W obydwu produkcjach stosowaliśmy kombinację trzech wtyczek: Sonnox EQ, Reverb i Inflator. Używam procesorów Sonnox od dłuższego czasu i jestem bardzo zadowolony. Wywiad przeprowadził Rich Tozzoli.