Rok Europejskiej Stolicy Kultury, które to miano jeszcze przez kilka najbliższych miesięcy będzie dumnie nosił Wrocław, zainaugurował weekend otwarcia 15–17 stycznia 2016. 11 czerwca br. w stolicy Dolnego Śląska zorganizowano kolejną wielką produkcję wpisująca się w te prestiżowe obchody.
Rok Europejskiej Stolicy Kultury, które to miano jeszcze przez kilka najbliższych miesięcy będzie dumnie nosił Wrocław, zainaugurował weekend otwarcia 15–17 stycznia 2016. 11 czerwca br. w stolicy Dolnego Śląska zorganizowano kolejną wielką produkcję wpisująca się w te prestiżowe obchody. W ramach wydarzenia o nazwie Flow ukazane zostały historia budowy, zniszczenia i odbudowy miasta w XX wieku w odniesieniu do krwioobiegu miasta w postaci rzeki Odry, nie tylko obserwującej wydarzenia rozgrywające się w mieście, ale także w czynny sposób wpływającej na historię Wrocławia. Zwieńczeniem różnorodnych akcji artystycznych, odbywających się cały dzień na scenach plenerowych w sąsiedztwie Odry, był wieczorny spektakl zorganizowany między Wyspą Piaskową a Mostem Pokoju. Punktem wyjścia do jego realizacji stał się scenariusz stworzony przez reżysera i kuratora Chrisa Baldwina i współpracującego z nim dyrektora muzycznego Alana Urbanka. Główną osią widowiska stała się historia miasta XX wieku zilustrowana muzyką napisaną przez czterech młodych kompozytorów, których prace w spójną całość połączył Paweł Romańczuk.Ze względu na bardzo specyficzny układ widowni, która znajdowała się na odcinku kilkuset metrów na nowych bulwarach nad Odrą, konieczne było zastosowanie kilkunastu wież nagłośnieniowych. Na każdej z nich zainstalowany został system NEXO, który dostarczyła odpowiedzialna za całą stronę nagłośnieniową projektu firma PogoArt. Ze względu na bogaty aparat wykonawczy w postaci kilkudziesięcioosobowej orkiestry i prawie dwustuosobowego chóru, a także solistów, efektów dźwiękowych itp. na stanowisku FOH pracowało kilka konsolet Yamaha serii CL i QL. Za pomocą konsolety Yamaha CL realizowany był również miks monitorowy.Najważniejszym elementem oprawy wizualnej zaprojektowanej przez firmę Fish-Eye były projekcje wielkoformatowe. Do ich realizacji wykorzystano kilkanaście projektorów dostarczonych przez firmę VES. Zadanie przygotowania materiałów wizualnych zostało powierzone Piotrowi Maruszakowi. Uzupełnieniem projekcji było oświetlenie stworzone za pomocą opraw Clay Paky, SGM, Vari-Lite Falcon, Robe i Studio Due. Na scenie nad głowami artystów pracował zestaw opraw Martin MAC Quantum Wash oraz dwa spoty Vari-Lite VL3500Q Spot. Do realizacji oświetlenia wykorzystano dwie konsolety grandMA2 full size. Trzecia konsoleta grandMA2 light posłużyła do sterownia multimediami. Głównym media serwerem wykorzystanym w tym projekcie był model 4x4pro firmy d3.