Niemiecki producent analogowych urządzeń audio wypuścił swój sztandarowy korektor parametryczny w formacie API 500.

Niemiecki producent analogowych urządzeń audio wypuścił swój sztandarowy korektor parametryczny w formacie API 500. EQ-1 to stereofoniczny korektor parametryczny żywcem wyciągnięty z konsolety AM-1, zajmujący dwa sloty formatu API 500. Producent rozszerzył go o parę funkcji. Do dyspozycji mamy czteropunktowy korektor parametryczny z indywidualnym włącznikiem każdego pasma, z czego dwa środkowe pasma mają regulację dobroci i przełącznik zakresu obsługiwanych częstotliwości, co znacznie zwiększa możliwości korekcji. W zakresie hi i lo mamy również możliwość przełączenia charakterystyki z dzwonowej na półkową o bardzo delikatnym spadku.Dzięki przełącznikowi w dolnej sekcji urządzenia możemy zmienić zakres gainu eq między ±5 dB a ±15 dB. Przyciskiem poniżej możemy zrobić to samu dla gainu wejściowego lub wyjściowego całego urządzenia. Dodatkowo możemy też użyć filtru lo cut działającego w zakresie częstotliwości 25–250 Hz. Filtr ten ma również indywidualny włącznik.Dla szybkiego porównania sygnału sprzed i po korekcji możemy użyć przycisku hard bypass, odłączającego całkowicie equalizer z toru sygnału audio. Ciekawą funkcją jest elektroniczne bypassowanie korektora, którego pokrętło gain znajduje się w zerowym położeniu, a to wszystko dla wyeliminowania jakichkolwiek zbędnych elementów w torze audio, jakie mogłyby na niego negatywnie wpłynąć. Z tego też powodu sterowanie odbywa się za pomocą sekwencji logicznych.W urządzeniu próżno szukać jakichkolwiek zegarów taktujących czy mikroprocesorów. Dodatkowo dla kontroli nad czystością sygnału producent zamontował czerwoną diodę przesterowania, która kontroluje sygnał w dziesięciu punktach urządzenia.EQ-1 świetnie sprawdzi się w studiu, zainsertowane na sumie lub na poszczególnych kanałach.

Tagi:

zahl