Chociaż realizatorzy stosują coraz nowsze i bardziej zaawansowane techniki związane z nagłaśnianiem i rejestracją stopy perkusji czy instrumentów basowych, to jednak wciąż jest pula mikrofonów tzw. pierwszego wyboru.
Chociaż realizatorzy stosują coraz nowsze i bardziej zaawansowane techniki związane z nagłaśnianiem i rejestracją stopy perkusji czy instrumentów basowych, to jednak wciąż jest pula mikrofonów tzw. pierwszego wyboru. Bez wątpienia należy do nich model D112 firmy AKG, który właśnie doczekał się nowej odsłony oznaczonej jako Mk II. Model D112 stał się dla wielu realizatorów na przestrzeni lat jednym z najczęściej używanych mikrofonów w zakresie nagłaśniania i rejestracji stopy perkusji i kolumn basowych. Przesądziły o tym możliwości mikrofonu w zakresie pracy z wysokim poziomem SPL, duża dynamika, charakterystyka przenoszenia pozwalająca na uzyskanie mocnego, efektownego brzmienia bez poważnej ingerencji korekcją, a także wytrzymała, wręcz pancerna konstrukcja.Wprowadzony na rynek model D112 MkII jest sukcesorem tej konstrukcji, z uaktualnieniami odpowiadającymi dzisiejszym wymaganiom rynku. Nowy mikrofon jest konstrukcją z kapsułą dynamiczną o charakterystyce kardioidalnej. Pozwala zbierać sygnały o maksymalnym poziomie sięgającym 160 db SPL bez przesterowania. Wykorzystana w mikrofonie cewka zapewnia bardzo niski poziom szumów własnych. Jeżeli chodzi o pasmo przenoszenia, nowy mikrofon zbiera częstotliwości od 20 Hz, a na wykresie charakterystyki przenoszenia można zauważyć niewielką, kilkudecybelową górkę w okolicach 100 Hz oraz podbicie na 4 kHz, dzięki czemu – zdaniem producenta – pozyskiwane przy pomocy mikrofonu sygnały miksuje się łatwiej, lepiej przebijają się spośród głośnej sceny i nie wymagają głębokiej ingerencji korekcją.Zmianie uległa również konstrukcja zewnętrzna obudowy, która teraz jest zintegrowana z elastycznym uchwytem dającym bardzo szerokie możliwości ustawienia mikrofonu.