CC8 to instrumentalny małomembranowy mikrofon pojemnościowy o charakterystyce kardioidalnej, idealny do  studia i na scenę. Jego sercem jest inspirowana legendarną CK1, nowo opracowana kapsuła pojemnościowa OCC7, która zapewnia wszystkie korzyści klasycznej konstrukcji w nowoczesnym wydaniu.

CC8 jest budowany ręcznie w fabryce Austrian Audio w Wiedniu. Przed jej opuszczeniem, każdy egzemplarz jest mierzony i dostrajany do maksymalnej tolerancji wynoszącej tylko +/- 0,5 dB czułości przy 1 kHz. Oznacza to, że każdy CC8 może być sparowany z innym egzemplarzem, niezależnie od daty produkcji.

Pokryta złotem membrana kapsuły o grubości trzech mikronów wykonana z polietylenu naftalanu (PEN) jest znacznie bardziej wytrzymała niż konwencjonalne alternatywy wykonane z mylaru. Materiał filtracyjny OCC7 gwarantuje stałe tłumienie szerokopasmowe, co skutkuje znakomitą charakterystyką kardioidalną z wyjątkowym tłumieniem dźwięków dochodzących z boków i z tyłu. Kapsuła i beztransformatorowe wyjście dają CC8 znakomitą liniową charakterystykę częstotliwościową. Może on obsługiwać bardzo wysokie poziomy ciśnienia akustycznego (aż do 156 dB SPL bez zniekształceń). W połączeniu z bardzo niskim szumem własnym, wynoszącym zaledwie 16 dB SPL (A), daje to wyjątkowy zakres dynamiki. CC8 brzmi naturalnie i otwarcie, nigdy nie staje się ostry, nawet przy ekstremalnych poziomach głośności. Średnie i wysokie tony są jedwabiście gładkie, nigdy nie przesadzone.

 

CC8 jest doskonały do nagrań, w których szybkie transjenty i informacje przestrzenne muszą być uchwycone tak dokładnie, jak to tylko możliwe, na przykład do szczegółowej rejestracji instrumentów akustycznych, takich jak w zespołach jazzowych, orkiestrach, gitarach akustycznych, fortepianach i innych.

 

Dzięki wbudowanemu, przełączanemu tłumieniu 0 dB, -10 dB i -20 dB, mikrofon może być umieszczony bardzo blisko głośnych źródeł dźwięku (takich jak trąbki), bez obawy o zniekształcenia. Hałas i szumy uderzeniowe są skutecznie eliminowane dzięki przełączanemu filtrowi górnoprzepustowemu (60 Hz 2. rzędu, 120 Hz 2. rzędu). Kiedy robi się cicho i nagrywane są najdrobniejsze niuanse, na przykład miękkiego instrumentu strunowego lub głosu, niski poziom szumów własnych CC8 daje o sobie znać. Niewielkie wymiary CC8 pozwalają na precyzyjne pozycjonowanie nawet w ciasnych i trudnych miejscach, zarówno w studio jak i na scenie.