Studio Centrum to studio nagrań i produkcji dźwięku mieszczące się w Krakowie. Zajmuje się głównie studyjnymi nagraniami dźwięku, produkcją i kompozycją muzyczną, a także realizacją koncertów i nagrań w terenie. Najnowszym nabytkiem zaprojektowanego z dbałością o każdy szczegół studia jest analogowa konsoleta Audient ASP4816.
Audient ASP4816 to 16-kanałowa konsoleta analogowa typu „in-line”, oparta na tych samych komponentach i architekturze co większy model ASP8024. Wyposażona w 16 torów fonicznych, każdy z przedwzmacniaczem mikrofonowym, insertem, dodatkowym wejściem liniowym, 4-pasmowym EQ, wysyłkami AUX i tłumikiem stanowi atrakcyjne rozwiązanie dla niedużych i średnich studiów nagraniowych. Jaki był powód, aby wyposażyć nowoczesne studio nagraniowe w konsoletę analogową? Okazuje się, że jest co najmniej 16 argumentów w postaci wysokiej jakości preampów mikrofonowych! Właściciel studia Rafał Szumny tak komentuje swój wybór: „Wysokiej jakości przedwzmacniacze Audienta uznawane są za dość transparentne. Posiadanie 16 preampów tego samego typu daje nam możliwość nagrywania instrumentów wymagających większej liczby mikrofonów bez wyraźnej koloryzacji.” Kolejne 16 powodów dla zakupu miksera marki Audient to wbudowane 16 kanałów EQ, co Rafał ocenia w ten sposób: „Mając do dyspozycji 16 EQ podczas miksowania trudno się oprzeć, żeby ich nie używać. Zwłaszcza, że są one dzielone na sekcję parametryczną i 2 półki, które można przyporządkowywać razem lub osobno na długie i krótkie fadery. Ich zadaniem jednak jest upiększenie, a nie naprawa źle brzmiących nagrań.”
Decyzja o zakupie była w pełni przemyślana i poprzedzona odpowiednim działaniami. Rafał Szumny tak opisuje cały proces wdrażania nowego sprzętu: „Od momentu pomysłu, a potem decyzji o modernizacji studia minął mniej więcej rok planowania, zakupów, obliczania i wdrażania. Ze względu na wybór miksera ASP4816 całkowicie przebudowaliśmy nasz system nagraniowy. Powstał zaprojektowany specjalnie dla nas mebel studyjny, który mieści w sobie konsolę, krosownicę, wszystkie zewnętrzne preampy, kompresory i efekty. Dzięki temu, że konsola ma wbudowany system talkback i sekcję zarządzania monitorami odsłuchowymi, zrezygnowaliśmy z dodatkowego urządzenia spełniającego te role. Zmniejszyliśmy liczbę połączeń oraz dość znacznie długość przewodów, co wpływa pozytywnie na czystość sygnałów oraz zapewnia względną bezawaryjność. Na przykład nasza poprzednia konsoleta posiadała niesymetryczne punkty insert bez włącznika. Z tego powodu sygnał wychodził i wracał wielożyłowym przewodem kilka metrów na zewnątrz.”