Podczas wspólnej trasy koncertowej Santany i Earth, Wind & Fire zatytułowanej “Miraculous Supernatural”, artyści dali niezapomniane show występując na arenach całej Ameryki Północnej. W trakcie koncertów wykorzystano niezawodne mikrofony Austrian Audio OC818 do nagrań gitary Carlosa oraz OC707 do wokalu.

“Potrzebowaliśmy czegoś, co odtworzy ten ton gitary, który wszyscy znają, i co poradzi sobie z wysokim SPL “, powiedział Kevin Madigan, inżynier FOH Santany. “Mikrofony sprawdzały się świetnie przez cały rok podczas całej trasy koncertowej. Madigan ma ponad 20 lat doświadczenia w miksowaniu wydarzeń na żywo i nagrywaniu w studio, pracując z takimi znakomitościami jak Crosby, Stills and Nash, Neil Young, Ray LaMontagne, David Gilmour, Smashing Pumpkins, Lucinda Williams, Phil Lesh, Eels, Lana Del Rey i wielu innych artystów.

“Jesteśmy zaszczyceni i pokorni, że nasze mikrofony zostały wybrane, aby uchwycić ikoniczne brzmienie gitary i wokal Santany na scenie”, powiedział Martin Seidl, dyrektor generalny Austrian Audio. “Jako fani kochamy jego muzykę, a jako producenci mikrofonów kochamy to, że możemy pomóc dostarczyć jego muzykę jego fanom”.

Kevin Madigan, realizator FOH Carlosa Santany

Jakie były najbardziej poruszające i interesujące momenty lub projekty w Twojej dotychczasowej karierze?
Kevin Madigan, realizator FOH Carlosa Santany: Miałem wielkie szczęście pracować z kilkoma legendarnymi artystami – Santana, Crosby, Stills, Nash i Young, David Gilmour. Ostatnio pracuję z Mannym Marroquinem miksując w Atmos w studio dla wielu artystów. Właśnie ukończyliśmy ścieżkę dźwiękową Black Panther-Wakanda Forever, w tym kilka utworów Rihanny.

Jak doszło do pierwszego kontaktu z produktami Austrian Audio?
Rob Mailman z Sound Image przedstawił mnie na początku, potem rozmawiałem z Jackiem Kelly z Group One, który dystrybuuje Austrian Audio w USA, aby wypróbować kilka mikrofonów.

Kevin Madigan

Jakich produktów Austrian Audio obecnie używasz i do jakich zastosowań?
W tej chwili korzystam z dwóch mikrofonów OC818 na gitarze Carlosa i jednego OC707 dla wokalu Carlosa.

Co najbardziej podoba Ci się w produktach Austrian Audio, których używałeś do tej pory?
Jestem bardzo zadowolony z czystości reprodukcji dźwięku, szczególnie w przypadku OC818.

Austrian Audio OC818 oferuje wybór spośród czterech charakterystyk oraz jedną dodatkową, którą możemy sobie indywidualnie zaprogramować! Ponadto OC818 posiada trzy przełączalne analogowe filtry dolnozaporowe, tłumiki 0, -10, -20dB, wyposażony jest uchwyt antywstrząsowy, a maksymalny poziom SPL jaki jest w stanie przetwarzać bez zniekształceń kształtuje się na poziomie 144dB.To jednak nie koniec! Austrian Audio OC818 pozwala na łączenie się poprzez opcjonalny sterownik Bluetooth OCR8 z dedykowaną aplikacją np. w celu wgrania własnej, wcześniej stworzonej, dowolnej charakterystyki kierunkowej do mikrofonu, a także obsługi przełączników padów i filtrów! Wszystko to przy zachowaniu całkowicie analogowej pracy mikrofonu. Aplikacja dodatkowo daje możliwość monitorowania i logowania przesterowania sygnału.Dodatkowe złącze mini XLR to drugie wyjście audio, które daje możliwość na pracę w trybie Dual Channel – nagrywając niezależnie sygnał z obu membran mikrofonu. Darmowa wtyczka VST Polardesigner pozwala wtedy na, niespotykaną gdzie indziej, możliwość kontroli charakterystyki kierunkowej, w różny sposób dla różnych pasm częstotliwości!

OC707to wytrzymały mikrofon wokalny z odlewanym korpusem i technologią pojemnościową dla doskonałego dźwięku na scenie. Opracowany i skonstruowany w Wiedniu, OC707 zawiera małomembranową kapsułę pojemnościową z charakterystyką częstotliwościową zoptymalizowaną dla ludzkiego głosu. Kapsuła jest wykonywana ręcznie w zakładach Austrian Audio w Wiedniu. Połączenie niskiego szumu własnego (19 dB SPL) i wysokiego poziomu ciśnienia akustycznego (150 dB SPL) skutkuje imponującym zakresem dynamiki, tworząc mikrofon wokalny, który posiada wszystkie ważne cechy mikrofonu studyjnego, ale może wytrzymać rygory codziennego użytku scenicznego.