Gdańskie Muzeum II Wojny Światowej to stosunkowo młody obiekt na kulturalnej mapie Trójmiasta. Oprócz oczywistych funkcji wystawienniczych, instytucja z założenia pełni również rolę ośrodka edukacji, kultury i nauki. Zaprojektowana przez gdyńskie studio architektoniczne „Kwadrat” siedziba już z zewnątrz robi spore wrażenie i skłania do refleksji. W jego wnętrzu także nie brakuje rozmachu i nowoczesnych rozwiązań, które czynią zeń obiekt na miarę XXI wieku.Wśród wspomnianych rozwiązań z naszego punktu widzenia najbardziej interesujące są te związane z systemami nagłośnieniowymi oraz oświetleniowymi. Z tej perspektywy postanowiliśmy przyjrzeć się wybranym przestrzeniom znajdującym się na terenie muzeum, a mianowicie sali konferencyjnej, sali kinowej oraz wystawie stałej.

Gdańskie Muzeum II Wojny Światowej to stosunkowo młody obiekt na kulturalnej mapie Trójmiasta. Oprócz oczywistych funkcji wystawienniczych, instytucja z założenia pełni również rolę ośrodka edukacji, kultury i nauki. Zaprojektowana przez gdyńskie studio architektoniczne „Kwadrat” siedziba już z zewnątrz robi spore wrażenie i skłania do refleksji. W jego wnętrzu także nie brakuje rozmachu i nowoczesnych rozwiązań, które czynią zeń obiekt na miarę XXI wieku. Wśród wspomnianych rozwiązań z naszego punktu widzenia najbardziej interesujące są te związane z systemami nagłośnieniowymi oraz oświetleniowymi. Z tej perspektywy postanowiliśmy przyjrzeć się wybranym przestrzeniom znajdującym się na terenie muzeum, a mianowicie sali konferencyjnej, sali kinowej oraz wystawie stałej. Sala konferencyjna Wyposażona w najnowsze urządzenia audio, oświetleniowe oraz system projekcji wielkoformatowej sala konferencyjna przystosowana jest do pełnienia różnorakich funkcji w ramach działalności muzeum. Pozwala zarówno na organizacje konferencji, sympozjów czy spotkań biznesowych, a także wydarzeń o charakterze artystycznym takich jak koncerty, recitale, odczyty czy mniejsze formy teatralne. Z uwagi na wielofunkcyjny charakter sali zainstalowany sprzęt musiał spełniać określone parametry i być stosunkowo uniwersalny. Nagłośnienie frontowe sali konferencyjnej stanowią dwudrożne ze stawy głośnikowe JBL VP7212DPDA uzupełnione subwooferami VPSB7118DPDA. (fot. Piotr Piekut /PS Teatr) W przypadku nagłośnienia zdecydowano się na produkty i rozwiązania grupy Harman dostarczone oraz zainstalowane przez polskiego dystrybutora, firmę ESS Audio z Łomianek. Jako nagłośnienie frontowe zastosowano aktywne, dwudrożne zestawy głośnikowe JBL VP7212DPDA (łącznie sześć sztuk) o dyspersji 90 × 50° i 60 × 40°. Wyposażone we wbudowany procesor DSP kolumny są kompatybilne z protokołem HiQnet i umożliwiają kontrolę poprzez sieć Ethernet. Zestawy uzupełnione są subwooferami VPSB7118DPDA z tej samej serii. W przypadku monitorów zdecydowano się na sześć sztuk aktywnego modelu JBL PRX712 wykorzystującego opatentowaną przez firmę JBL technologię Differential Drive. W roli konsolety głównej zastosowano natomiast sprawdzony i niezawodny model Vi2000 firmy Soundfcraft ze stageboxem 32/16 oraz wbudowaną kartą Dante. Dodatkowe wyposażenie stanowi procesor Lexicon PCM96 Surround oraz monitory odsłuchowe LSR308 i słuchawki K271 dla realizatora. Wśród mikrofonów znajdziemy zestaw AKG Drumset Premium, cyfrowe zestawy bezprzewodowe AKG DMS800, wyposażone w złącza Dante oraz AES EBU, sprawdzające się w miejscach o dużym zagęszczeniu środowiska radiowego. Łącznie zastosowano osiem kanałów do ręki i na głowę, w tym wysokiej klasy, miniaturowe mikrofony z serii AKG Microlite. Dzięki polaczeniu w sieci HARMAN HiQnet monitorowanie i sterowanie systemami bezprzewodowymi możliwe jest między innymi z poziomu konsolety. Warto dodać, że do dyspozycji użytkowników są również riderowe mikrofony Shure SM i Beta. W roli konsolety głównej pracuje sprawdzony i niezawodny model Vi2000 firmy Soundfcraft. (fot. Piotr Bakal) Za multimedia odpowiedzialna była firma RGBS natomiast projekt oświetlenia wraz z instalacją urządzeń został zrealizowany przez Przedsiębiorstwo Specjalistyczne TEATR. Wśród wielu urządzeń znaleźć można 14 kompletów wysoce wydajnych i precyzyjnych reflektorów marki ETC z serii Source Four o zmiennej ogniskowej 15–30° i 25–50° z możliwością projekcji gobo, wyposażonych w przesłony kadrujące oraz irysowe. Ponadto na wyposażeniu znajdują się dwadzieścia cztery projektory halogenowe Spotlight Vario 12 i Vario 25 z soczewką PC, 2 reflektory prowadzące Spotlight Vedette 12 HR oraz osiem reflektorów profilowych Figura Zoom 25. Dodatkowo na scenie oraz widowni znajdują się głowice ruchome włoskiej firmy DTS: MAX L (4 szt.), MAX (4 szt.) oraz 4 szt. NICK NRG 1201 (4 szt.) z opatentowanym systemem FPR umożliwiającym nieograniczony ruch w panoramie. Jako oświetlenie podstawowe sceny posłużyły nowoczesne oprawy Area F 200 z ledowym źródłem światła oraz mieszaniem kolorów RGBW w liczbie dziesięciu sztuk. Sygnał DMX jest przesyłany za pomocą systemu bezprzewodowej transmisji City Theatrical Show Baby składającego się z nadajnika i czterech odbiorników. Całość jest sterowana z poziomu konsolety Chamsys MQ 300 oraz dotykowego pulpitu pomocniczego PPO z przyciskami do sterowania obwodów oświetlenia nieregulowanego i roboczego sceny. W sumie w sali konferencyjnej znajdują się siedemdziesiąt dwa obwody regulowane i trzydzieści obwodów nieregulowanych oświetlenia technologicznego sceny, dzięki czemu możliwe było podłączenie oświetlenia z halogenowym źródłem światła, jak również innych, w tym m.in. nowoczesnych aparatów inteligentnych, efektowych, ze źródłem światła LED czy HMI. Całość dopełniają trzy regulatory cyfrowe PLS PEGASUS WM 24 o mocy 2,3 kVA. W systemie oświetleniowym sali konferencyjnej wykorzystano międ zy innymi urządzenia ETC, Spotlight i DTS. (fot. Piotr Piekut /PS Teatr) Sala kinowa W przypadku sali kinowej za realizację projektu odpowiedzialne były firmy Awaco (kinotechnika) oraz Przedsiębiorstwo Specjalistyczne TEATR (oświetlenie). Sala została wyposażona w pełnowymiarowy system kinotechniczny zbudowany w oparciu o specjalistyczne urządzenia dedykowane do pracy w kinach takich producentów jak Crown, JBL, Barco i Dolby. Nie zabrakło również dodatkowego systemu oświetleniowego, ale o tym nieco dalej. Sala kinowa została wyposażona w pełnowymiarowy system kinotech niczny zbudowany w oparciu o urządzenia JBL, Crown, Barco i Dolby. (fot. Bartosz Wierzbicki) Rozwiązania grupy Harman wykorzystano również do nagłośnienia wy stawy stałej. (fot. Piotr Bakal)

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?
Skontaktuj się z nami - pomożemy, doradzimy, odpowiemy na Twoje pytania.
mail reklama@muzyka-tech.pl

Tagi:

jbl