Czy w kwestii wyboru monitorów studyjnych można zaufać słowu pisanemu i najobszerniejszym nawet opisom tworzonym przez specjalistów od marketingu? Osoby, które tego wyboru dokonywały, z całą pewnością wiedzą, że absolutnie nie. Szczegóły techniczne, metodologia produkcji i założenia dotyczące produkcji są ważne, ale nic nie zastąpi bezpośredniej konfrontacji monitora z uchem potencjalnego nabywcy.

Na zainteresowanych oprócz monitorów czekają również serie słuchawek oferujących, podobnie jak produkty bliskiego i średniego pola, wysoką jakość dźwięku.

Na ulicy Polnej 30 w Warszawie powstało miejsce mające na celu rozwiewać wątpliwości dotyczące dokonania zakupu wysokiej klasy odsłuchów. W showroomie wyposażonym w produkty marki Focal Professional do dyspozycji zainteresowanych oddano przestrzenie studyjne oraz całą gamę rozwiązań tego uznanego producenta. Założenie jest proste – jeśli nie masz pewności, czy brzmienie i jakość produktów tej marki są dla Ciebie, czy spełnią Twoje wymagania i czy przypadną Ci do gustu, po prostu podjedź, wybierz model, posłuchaj, skonsultuj szczegóły z kompetentnymi osobami, gotowymi odpowiedzieć na każde pytanie. Warto dodać, że jest to pierwszy oficjalny showroom Focal Professional na świecie!

Showroom Focal Professional mieści się w sklepie RnR na ul. Polnej 30 w Warszawie.

Na oficjalne otwarcie salonu przyjechał Sylvain Gondinet (product manager Focal Pro Division), który wspólnie z Marcinem Popkiem z Lauda Central Europe poprowadziła wykłady dotyczące produkcji i założeń konstrukcyjnych głośników marki Focal. Uczestnicy mogli dowiedzieć się, czym charakteryzuje się nietypowa (zwana przez producenta M-shape) konstrukcja tweetera i jakie profity wynikają z zastosowania berylu w ich wytworzeniu. Również nietypowe, lniane woofery zostały gruntownie przedstawione wraz z wyliczeniem cech pozytywnych, związanych z zastosowaniem takiego, a nie innego materiału. Prowadzący skupili się na przedstawieniu w sposób graficzny pracy membrany podczas działania i omówili zastosowane technologie na ruch, a co za tym idzie, wytwarzanie fali dźwiękowej. Prelegenci chętnie odpowiadali na zadane pytania i wątpliwości, a swoje mini-wykłady obrazowali całą gamą przykładów. Jednym z nich były wykonane z różnych rodzajów materiału „kamertony”, których długość wybrzmiewania mógł porównać każdy uczestnik wydarzenia. Również delikatne płytki, z których wykonane są wysokotonowe przetworniki, zostały puszczone w ruch po sali, aby uzmysłowić obecnym, jak istotna jest niska waga, przy jednoczesnym zastosowaniu odpowiedniego kształtu, tłumiącego rezonanse własne obiektu.

Sylvain Gondinet (product manager Focal Pro Division)

Drugim z tematów było zastosowanie monitorów Focal w instalacjach według standardów Dolby Atmos. Przedstawione zostały założenia tego, zyskującego coraz większą popularność, formatu oraz sposób jego konfiguracji. Atmos jest formatem skalowalnym, więc skupiono się na temacie jego różnorodności, ale i pewnych stałych, o których należy pamiętać przy tworzeniu tego typu projektów. Focal ma w swojej ofercie wiele zróżnicowanych cenowo zestawów produktów, pozwalających na rozpoczęcie pracy w domenie tego standardu przestrzennego, więc tylko od zasobności portfela zależy, którą ścieżkę wybierze potencjalny inwestor. Praktyczne przykłady, opisy wykonanych realizacji oraz zagłębienie się w temat konfiguracji systemów były kluczowe w przypadku tego wykładu.

Do dyspozycji są zarówno klasyki francuskiej marki, jak i najnowsze produkty.

Showroom zlokalizowany w salonie RNR pozwala zapoznać się z wieloma modelami marki Focal. Począwszy od serii Alpha, przez Shape, Twin, Solo, aż do różnych serii subwooferów, każdy z nich można podłączyć i przesłuchać w zaadaptowanym akustycznie pomieszczeniu. Na chętnych czekają również serie słuchawek oferujących, podobnie jak produkty bliskiego i średniego pola, wysoką jakość dźwięku, wynikającą z zastosowania rozwiązań inżynierii producenta.

Autorskie technologie firmy Focal podbiły serca profesjonalistów i audiofilów na całym świecie, warto sprawdzić je osobiście w nowym showroomie.

Niezależnie, czy w planach mamy rozwój dużego studia, czy dopiero wejście w świat studyjnego dźwięku, wybór głośników jest jednym z podstawowych zadań do wykonania. Nie da się tego wyboru dokonać w ciemno. Trzeba usłyszeć różnicę między różnymi modelami, porównać, wziąć pod uwagę różne widełki cenowe i jakościowe, aby swój wybór dopasować idealnie do potrzeb i możliwości portfela. Nie ma ku temu lepszego miejsca, niż studio, które nie boi się porównań własnych produktów z produktami konkurencji, otwarte na pytania, testy i profesjonalne doradztwo.

Tekst i zdjęcia: Andrzej Skowroński, Muzyka i Technologia

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?

Skontaktuj się z nami - pomożemy, doradzimy, odpowiemy na Twoje pytania.

mail reklama@muzykaitechnologia.pl