Paweł Ożga, właściciel elitarnego studia nagrań muzyki klasycznej Classical Sound Studio, od początku jego istnienia stawia na najwyższą jakość usług. Dlatego też skrupulatnie wybiera narzędzia do pracy, kierując się ich jakością i parametrami. Studio jako jedno z pierwszych w Polsce zakupiło parę mikrofonów Austrian Audio OC818 oraz słuchawki Hi-X65.

Przeczytaj, co Paweł ma do powiedzenia na temat produktów „Made in Vienna”:

„Od samego pomysłu na powstanie, organizację i funkcjonalność studia chciałem, aby wyróżniało się ono spośród innych. Sam będąc muzykiem klasycznym i dyrygentem, staram się wyciągnąć z każdego instrumentu i aparatu wykonawczego to, co najlepsze. Uważam, że piękno muzyki klasycznej tkwi w jej głębokich detalach, planach, kolorze oraz w oddziaływaniu na ludzki umysł i ciało. Bardzo ciężko jest zarejestrować muzykę w taki sposób, aby nagranie oddawało każdy, nawet najmniejszy detal, a emocje, które zaiskrzyły podczas wykonania danego utworu rozpalały również przy słuchaniu tej muzyki w domowym zaciszu. Świadomy muzyk, który gra na historycznym instrumencie, chce, aby zabrzmiał on właśnie tak, jak brzmi w rzeczywistości, a nie ‘doprawiony do smaku’ lub zniekształcony przez mikrofon. Aby maksymalnie zbliżyć się do oryginału, do pracy wykorzystujemy zawsze sprzęt wysokiej jakości: przedwzmacniacze i przetworniki marki RME, doceniane przez studia na całym świecie mikrofony marek Schoeps, DPA, NEUMANN i AKG. Od 2021 roku do naszych zasobów sprzętowych zaprosiliśmy również dość świeżą markę w świecie pro audio, a mianowicie Austrian Audio.

Wprowadzenie przez tego producenta nowych mikrofonów OC818 przykuło naszą szczególną uwagę. Marka, choć nowa na rynku, posiada dla nas coś niesamowicie cennego – ogromne doświadczenie wypracowane przy mikrofonach AKG, z których bardzo chętnie do dziś korzystamy.


Para mikrofonów OC818 otworzyła nas na nowe możliwości w post produkcji dźwięku. Jak wspominałem na początku, staramy się rejestrować muzykę tak, aby brzmiała możliwie najbliżej prawdziwego brzmienia instrumentu, dlatego w post produkcji stosujemy jak najmniej zbędnych wtyczek efektownych. Oprogramowanie, które jest dedykowane do mikrofonów Austrian Audio, poprzez wybór konkretnej charakterystyki kierunkowej dla konkretnych częstotliwości pozwala w ogóle nie używać typowego korektora graficznego.

Niesamowite możliwości otwiera również zmiana charakterystyki kierunkowej dopiero podczas pracy edycyjnej w studio. Wiele nagrań, które wykonujemy, odbywa się w kościołach lub salach koncertowych, gdzie czas na przeprowadzenie sesji jest bardzo ograniczony. Możliwość późniejszego, i to w dodatku praktycznie transparentnego, wpływu na zmianę charakterystyki mikrofonu daje spory komfort pracy. Poza tym OC818 ma dosyć dobrą odpowiedź poza osią, niwelując w niektórych sytuacjach przekoloryzowanie oryginalnego brzmienia.

Parę naszych OC818 z powodzeniem wykorzystywaliśmy do nagrań instrumentów smyczkowych, dętych, lektora, fortepianu, a nawet jako główną parę stereo do nagrań chóru, orkiestry symfonicznej czy organów piszczałkowych.


Do naszego studia zakupiliśmy również otwarte słuchawki Austrian Audio Hi-X65. Jest to pierwszy model słuchawek, który dał nam taką wygodę i precyzję w jednym. Nasze uszy nie męczą się tak szybko, a to, co słyszymy jest nie tylko jakościowo bardzo dobre, ale przede wszystkim bardzo szczegółowe i nie przekoloryzowane.


Markę Austrian Audio polecamy każdemu, kto ceni sobie najwyższe parametry poparte wieloletnim doświadczeniem, jakość, precyzję brzmienia i innowacyjność.”