Nowy model uzupełnia rodzinę 3-drożnych monitorów studyjnych Kali Audio “Independence”, w skład której wchodzi również jego większy brat IN-8. Pojawienie się na rynku nowych monitorów wyposażonych w 5-calowy głośnik niskotonowy, koncentryczny 4-calowy głośnik średniotonowy i 1-calowy głośnik wysokotonowy to wyjście naprzeciw oczekiwaniom wielu użytkowników i odpowiedź na ich liczne prośby.

Monitor Kali Audio IN-5 to coś więcej niż tylko “młodszy brat” IN-8. Jego konstrukcja jest efektem rocznych badań i rozwoju, ponieważ Kali Audio stara się dostarczyć swoim klientom więcej korzyści. IN-5 wprowadza nową platformę wzmacniacza, która redukuje szumy własne o 12 dB, oraz implementuje bardziej wydajną sekcję DSP, pozwalającą na uzyskanie lepszych osiągów w wysokich częstotliwościach. Membrany głośników niskotonowego i średniotonowego zostały zmodernizowane, a nowe materiały zapewniają jeszcze większą niezawodność. 

“Jesteśmy dumni z innowacyjności, jaką wnosimy do tych nowych głośników. To była nasza pierwsza okazja, aby zbudować systemy na podstawie opinii użytkowników i uważamy, że wykonaliśmy świetną robotę wdrażając zmiany i ulepszenia w oparciu o te opinie” – powiedział Nate Baglyos, dyrektor ds. marketingu w firmie Kali Audio.

IN-5 jest zasilany przez 160 W wzmacniacz klasy D, z czego 80 W trafia do głośnika niskotonowego, a po 40 W do średniotonowego i wysokotonowego, maksymalny poziom SPL wynosi 112 dB. Ustawienia korektora granicznego, podobnie jak w przypadku monitorów serii Lone Pine firmy Kali Audio, dostępne są z tyłu głośnika, wraz z krótkim przewodnikiem wydrukowanym bezpośrednio na samym głośniku. Pasmo przenoszenia wynosi (-10 dB): 39 Hz-25 kHz.

W obu systemach, podział pasma pomiędzy głośnikiem niskotonowym a koncentrycznymi przetwornikami średnio-wysokotonowymi sprawia, że monitory są akustycznie punktowym źródłem dźwięku. Taka konfiguracja eliminuje przestrzenną separację elementów wysokotonowych i niskotonowych, dając monitorom bardzo szczegółową scenę dźwiękową. Przetwornik średniotonowy odciąża również głośnik niskotonowy i wysokotonowy, pozwalając na znaczną poprawę całkowitych zniekształceń harmonicznych w całym systemie. Głośnik średniotonowy został z kolei zoptymalizowany pod kątem roli falowodu głośnika wysokotonowego, a wychylenie międzyszczytowe ograniczono do 1 milimetra, unikając w ten sposób zniekształceń intermodulacyjnych, które mogą być problematyczne w konstrukcjach współosiowych.